BBO Discussion Forums: Voor de deelnemers van Leuven 2de trainingstornooi nationale niveau - BBO Discussion Forums

Jump to content

Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

Voor de deelnemers van Leuven 2de trainingstornooi nationale niveau Voorbehouden voor de deelnemers

#1 User is offline   Ilfuego333 

  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 20
  • Joined: 2020-August-07

Posted 2020-August-28, 06:36

3 lastige biedbeslissingen uit het trainingstornooi.

2 paren waaronder ikzelf misten de manche nadat oost met een hartenvolgbod begon. Goed gedaan van Johan en Michiel die wel de manche boden. Johan dubbelde eerst met zijn 6k harten 15 punten. Het zijn wel heel mooie punten dus ik denk terecht een hand getoond te sterk voor een volgbod. Overigens, 4H kan down op klaverenstart. Noord speelt maakt klaverenboer, nog 2 klaverenslagen en speelt een 4de klaveren, oost kan wel kopen maar moet nu altijd nog een slag afgeven. Op schoppen, harten en ruitenstart, kan hij de heer in die kleur vangen en een entree houden om de snit te nemen in de volgende kleur en dat nog eens te doen in de 3de kleur. Grappig


Vinden jullie de zuidhand sterk genoeg om nog een slempoging te doen na 3ZT? 4ZT zou duidelijk kwantitatief zijn hier want er is geen fit gevonden na de niemayer. 2 paren maakten slem op het spel, maar het is slechts een 50%-50% slem. ALs de ruiten niet 3-3 zitten moeten de klaveren 3 slagen opleveren en dan moet het toch goed zitten. Ik had trouwens in de verdediging beter klaverenaas nog een 2de keer gedoken, dan moet Pieter kiezen of hij de snit op de boer neemt of niet.


Weer een moeilijke bieding, moet west verder gaan na 2S? OW hebben 25 punten samen maar de manche wint niet. Wel is manche redelijk kansrijk, schoppenheer goed zijn er 9 slagen, schoppenheer mis maar schoppen 3-3 zijn er 9 slagen en veel kans dat de tegenpartij niet 1 schoppen en 4 harten kunnen
oprapen (omdat harten 4-4 zitten of de tegenstander met 5kaart harten niet meer aan slag komt). Partner kan natuurlijk zwakker zijn en dan is 2ZT
mogelijk al te hoog. Overigens werd er op 2 tafels met noordhand tussengeboden. Dit is in mijn ogen in butler zelfs voor
een buni erover, want we zijn kwetsbaar tegen niet en ruiten zijn veel te slecht.

0

#2 User is offline   kgr 

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Group: Advanced Members
  • Posts: 3,423
  • Joined: 2003-April-11

Posted 2020-August-29, 02:55

17:
Raar dat Noord 1C opent.
Bij ons opent Noord 1S, ik bied 2H. Na 2 passen Dubbelt Noord:
(1S)-2H-(p)-P
(DBL)-?
Nu bied ik 3H. Dat is een 6+-kaart H en minstens een opening (direct 3H Harten is preempt).
Misschien RDBL ik beter?

19:
Tegen ons bieden opps na 3NT direct 6NT. 6NT is overboden vind ik. Dat was niet zo goed voor ons.
Wim duikt klaveren Aas 2x (goed!), maar Noord speelt CK en Q waardoor 6NT gemaakt is.

5:
Ik bied 2D Buni tussen. Na een voorpas vond ik dat duidelijk.
Daar bood Oost diect 3NT op. 3NT moet down zoals Oost speelt, maar ik laat dat maken :(
0

#3 User is offline   JoFa 

  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 1
  • Joined: 2020-August-29

Posted 2020-August-29, 09:46

In gift 17 heb ik de 1ZT-opening gedubbeld. Dit gaat eentje down zelfs al heeft partner 0 punten tenzij de leider opeens een 6-kaart klaveren blijkt te hebben of zo. Nu ging het 3 down. Als ze vluchten naar een kleur bied ik alsnog mijn harten.

Gift 19 en 5 vind ik mooi samen. In 19 zou ik zeker nog bieden. 4ZT kwantitatief lijkt normaal maar ik vind deze punten zo goed (aansluitende punten in mijn 4-kaarten en Kx in partners kleur) dat ik zelf 6 bieden niet gek vind (tenzij je partner er ook regelmatig 19 kan hebben). In dat opzicht vind ik zoeken naar 6 ruiten beter dan een 4ZT kwantitatief om te zien of partner nu minimaal of maximaal is. Met een 4-4 ruiten gebeurt het regelmatig dat 6R een stuk beter is dan 6NT zeker als we niet zwemmen in de punten.

In gift 5 lijkt het mij met de kansen mee om te passen. Wij hebben deze gift niet eens besproken en vonden dat beide normaal. Om te bieden zou ik ofwel nog een S10 of S9 willen of nog wat extra werkende punten.
0

#4 User is offline   Boobytrap 

  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 2
  • Joined: 2012-December-13

Posted 2020-August-29, 16:12

17
Esthetisch mooi, les Rois suivent les Dames ;)
Na Dbl kom je makkelijk in 4H ; met 7 slagen in de hand lijkt Dbl het beste bod.
Ik heropende in N met Dbl na een 2H-volgbod, geen goeie actie als partner er geen 2S uitgeperst krijgt en met zelf HK in de hand kon hij moeilijk een strafpas hebben...

19
Ik sluit me aan bij Johan, een ruitenslem is het onderzoek waard met, weeral, Drie Koningen. Een of twee S-ruffs heb je niet in NT.

5
Kwetsbaar clearcut pass, zelfs niet-kwetsbaar zie ik liever een RK ipv die SK.
0

Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users